Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Op vakantie naar Sierra Leone

  • Jacob122

    Ik zie dat er op dit forum de laatste maanden niet meer is gepost dus ik weet niet of ik nog een paar antwoorden kan krijgen op mijn vragen maar ik ga het toch proberen.

    Ik ben van plan om in september voor een paar weken naar SL te gaan voor een vakantie. Hiervoor ben ik al in de omringende landen zoals Gambia en Senegal geweest.

    Ik heb via internet begrepen dat het nu in SL veilig is om te reizen. Hieronder enkele vragen:

    1. Hoe is het bij aankomst op het vliegveld Lungi? Ik heb gelezen dat er een heleboel mensen problemen hebben bij aankomst zoals mensen die geld vragen voor onbenulligheden e.d. Bovendien schijnt het vervoer over het water naar Freetown of andere plaatsen ook een probleem te zijn.

    2. Welke plaatsen zijn aan te raden om te bezoeken.

    3. Zijn er goedkope hotels of guesthouses in Freetown en in de buurt van Lumly beach

    4. Kan ik overal vrij rondlopen zonder problemen. Ik begrijp dat ik geen dure halskettingen of horloges moet dragen

    5. Zijn er restaurants die zijn aan te bevelen

    6. Op welk strand kan ik het beste verblijven en waar niet

    7. Zijn de taxi,s te vertrouwen of kan ik beter een fiets huren

    8. Ik begrijp dat dit land een andere cultuur heeft. Moet ik nog ergens op letten wat daar eventueel heel gebruikelijk is en waar ik nog niks van weet?

    9. Visum. Ik weet dat er een visum nodig is voor SL. Waar kan ik die het beste aanvragen? Bij een visumbureau op internet of op een andere manier?

    Ik weet dat dit een hoop vragen zijn. Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben in SL en mij met sommige antwoorden een beetje wegwijs kunnen maken in mijn zoektocht hiernaar. In ieder geval bij voorbaat dank voor de aandacht en ik hoop een heleboel antwoorden te krijgen.

    Bedankt………….

  • Maarten

    1. -

    2. Stranden op de peninsula bij Freetown. Mijn favoriet was Black Johnson Beach. Goed betaalbaar & bijna een privé strand. Rover N0.2 (duur!) & Tokeh waren ook mooi. Tiwai Island mag je niet missen. Outamba-Kilimi N.P. is mooi, maar misschien lastig te bereiken.

    3. Ik heb eerst in Andy's hotel overnacht, maar vanwege het lawaai al snel naar YMCA verkast (stukje uit het centrum) beide staan in de Lonly Planet en zijn goed betaalbaar. Andy's hotel heeft wel een mooi balkon met uitzicht over het drukke centrum. Beide prima budget opties. En er zullen wel meerdere als deze zijn.

    4. Ik heb er bijna 4 weken (grotendeels) alleen rondgetrokken op de fiets. Nergens problemen gehad.

    5. Ik heb zelden in restaurants gegeten, buiten Freetown kan ik me ook niet herinneren er veel gezien te hebben. Gewoonlijk was het ‘chop’ aan de kant van de weg.. (rijst, casave bladeren & vis).. Het is even wennen, maar ik kon het wel waarderen..

    6. Zie 2. Black Johnson Beach was mijn favoriet. In het dorpje even vragen hoe je er moet komen, want er is geen duidelijke route naar het strand. Het is ook niet een hotel. Maar een engelse dame die 1-2 hutjes verhuurt aan reizigers. Als je wil kan ik het e-mail adres wel geven.

    7. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een fiets. Je bent in Senegal/ Gambia geweest dus je weet in welke staat de taxi's zich bevinden. Zelfde geldt voor het openbaar vervoer. Dat is hier niet anders. Met de fiets kun je op je eigen tempo het land verkennen en beleef je het land veel intensiever. Buiten de paar geasfalteerde wegen is dat echter wel vaak hard werken. Maar ook dit vond ik (achteraf) de mooiste stukken.

    8. Niet iets wat me zo te binnen schiet. Je voelt dat vanzelf wel aan.. Als je bij zonsondergang in de buurt van een vlaggemast bent die gestreken wordt moet je stil blijven staan.

    9. In heb de mijne destijds in Banjul (Gambia) gehaald. Vanuit NL weet ik zo de procedure niet.

    Veel plezier alvast ! Ik vond Sierra Leone het mooiste & vriendelijkste land uit de regio (Senegal/ Gambia/ beide Guinee's/ Mali/ Mauretanie).

  • Jacob122

    Hallo Maarten,

    Zo te zien ben je Sierra Leone over land binnengekomen. Ik ga per vliegtuig. Waarschijnlijk ook via Gambia. Geweldig dat je daar

    een hele maand bent geweest. Ik zal proberen om nog wat informatie via internet tot me te nemen. In ieder geval zeer bedankt

    voor je uitgebreide antwoord. Hier heb ik zeker wat aan. Mocht je nog wat extra informatie voor me hebben hou ik me natuurlijk aanbevolen.

    Met vriendelijke groet,

  • mariama sibo

    heb je een p.b. gestuurd.

  • Jacob122

    heb een p.b. teruggestuurd