Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pulaar taal

  • Geraldien van Dijk

    Ik ben op zoek naar een woordenboek voor de Pulaartaal naar het English of nederlands visaversa

    Waar kan ik dat vinden?

  • Janka

    Hallo Geraldien,

    Googlen op Peulh,Peul en Pulaar kan je eea opleveren; ik heb deze gevonden:

    http://mokennon2.albion.edu/fultest.htm

    http://www.senegalaisement.com/senegal/lexique_peul.html

    Pulaar-English / English-Pulaar Standard Dictionary

    Mamadou Ousmane Niang

    This first-of-its-kind dictionary contains: 30,000 entries, background notes on Pulaar, introduction to Pulaar grammatical categories, pronunciation guide, lists of ordinal and cardinal numbers. Dr. Mamadou Niang is Associate Professor of Linguistics at the University of Missouri in Kansas City. Paperback; 276 pages; 5 1/2 x 8 1/4.

    $19.95

    Pulaar-English/English-Pulaar (English)

    (ISBN: 9780781804790)

    Price range: $11.79 (Refurb) - $24.95 from 8 Sellers

    Succes

    Janka

  • Peter H.

    Je kunt dit woordenboek bestellen via amazon.com. De prijs inclusief verzending is iets minder dan 20 dollar. Nog geen 15 euro.

  • farelien

    ook niet onbelangrijk is om te weten welke dialect van het pular je zoekt, of heb ik dat over het hoofd gezien.

    pular kent een paar dialecten afhankelijk welk land, gebied en native speakers kunnen elkaar waarschijnlijk wel verstaan, maar ben je een buitenstaander dan is dat toch wel lastig

    van het pular zoals gesproken in guinee en waarschijnlijk Sl heb ik nog wat liggen en ook bij peace corps kun je e.a. downloaden.

    groetjes

  • karlijn jalloh

    Ligt er inderdaad aan welke pular de afkomst heeft. Senegalese hebben weer iets andere dialect dan guinee.

    Als je naar google. nl ga en je toets in resourses pular dan krijg je een boek nl fula van guinee!! erg makkelijk boek! succes!

    jaarama nani!

  • saajo bah

    neem contact met mij via mijn website www.peeral.com, mischien ik je kan helpen.

    groetjes,

    saajo bah jaayndepeeral@gmail.com

    Geraldien van Dijk schreef:

    >

    > Ik ben op zoek naar een woordenboek voor de Pulaartaal naar

    > het English of nederlands visaversa

    > Waar kan ik dat vinden?