Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wonen en transport....

  • WW

    Hello,

    Juist Europeese stress.

    Daarom is de bedoeling dat ik binnen en paar jaar in Sierre Leone ga wonen tesamen met mijn partner die natuurlijk afkomstig is van daar.

    Is het gemakkelijk als Europeaan om ginder iets te kopen of beter ginder een firma oprichten?

    Vind zelf zeer weinig over vastgoed op het internet, hebben jullie hier een idee wat grond ongeveer kost om er zelf op te bouwen?

    Bestaat er een website voor vastgoed in Sierre leone? (Mischien nog een idee om mee te beginnen)

    Wie heeft er ervaring met contaner transporten naar ginder?

    Je ziet er zullen nog veel vragen volgen….

    Groetjes

  • bart abokobi

    Regelmatig is deze vraag al op het prikbord verschenen en tot nu toe maar weinig respons.Toen ik bijna 2 jaar geleden in Sierra Leone was , heb ik wel gemerkt dat de prijzen onder die in Ghana lagen.Een stuk bouwgrond in Freetown , achter de IMAT area kostte toen een 1000 dollar.

    Wat de regelgeving is betreffende het bezit van vastgoed door een buitenlander kan ik geen uitsluitsel over geven.

    Ik heb al eens een website tegen gekomen op de “presidentiele site van Koroma” maar deze was niet actueel an bevatte geen bruikbare info.

    Containertransport naar ginder kan je hier wel aan de nodige info komen, Freetown is over het algemeen een stuk duurder wat betreft transport.

    veel succes

  • Wal

    Heb van de week prijzen ontvangen van containervervoer naar Freetown.

    vanuit antwerpen

    FREETOWN

    ———————

    20FT CONT EUR.2330 – ALL IN

    40FT CONT EUR.3980 – ALL IN

    Een auto koste all in ongeveer 900€ all in

    wat zouden ze ginder nog aanrekenen als extra invoertax?

  • karlijn jalloh

    Hallo,

    Probeer het eens bij belgomalienne.be

    Hun verschippen auto's en containers naar Freetown voor vrij lage prijzen. Het bedrijf ligt in Antwerpen en een gemiddelde personenauto is 680 euro.

    groetjes!