Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Friends of Sierra Leone!

  • Mannahs

    Enkele jaren geleden was er een organisatie genaamd, Vrienden van Sierra Leone. Het werd opgericht door Nederlandse onderdanen die hebben bezocht / gewerkt in Sierra Leone.

    Het oorspronkelijke idee was fantastisch. Zij gebruikten hun ervaringen en contacten te ondersteunen voor Sierra Leone te mobiliseren.

    Wat een manier om dit erfgoed te behouden, wil ik uw aandacht vragen voor het herstel van deze organisatie. We hebben gezien hoe de Nederlanders zijn zeer actief in Ghana en Gambia. Wij in Sierra Leone wil dat de Nederlandse pro-actief zijn in Sierra Leone.

    Als iemand geïnteresseerd is, neem dan contact met mij op.

    Met vriendelijke groet,

  • Richard

    Hopelijk wordt dit bericht nog gelezen door degenen die zich er toendertijd mee bezig hebben gehouden.

    Succes!

  • ans mulders

    Hallo mensen

    Ik wil me graag verdienstelijk maken in sierra leone.

    mijn vraag is nu eigenlijk wat zijn de mogelijkheden daar.

    bij welke organisatie kan ik me aansluiten om te werken of eventueel vrijwilligerswerk te doen.

    Ik heb het voornemen om volgend jaar een half jaar naar sierra leone te gaan voor een werkervaringsplaats.

    Op dit moment werk ik bij stichting vluchtelingenwerk en help nieuwkomers een start te maken in de nederlandse samenleving maar ik wil meer betrokken raken bij het sierra leoonse volk.

    wie is er bereid om mij een beetje op weg te helpen.

    Met vriendelijke groet

    Ans Mulders.

  • Anne

    Beste Mannahs (?),

    vanuit het project Beyond Borders ben ik op zoek naar activiteiten of projecten voor jongeren uit SL in NL. Kan je mij daarmee helpen? dan hoor ik graag van je!

    met vriendelijke groeten,

    Anne

  • Mannahs

    Dank u voor het reageren op mijn boodschap. Ik ben erg blij dat je een passie om ons land te helpen. Er zijn vele lokale organisaties in Sierra Leone.

    Ik ben er echter niet in staat om elke organisatie aanbevelen. Het goede nieuws is dat ik zal er een bezoek in december, en hopelijk zal ik in staat om een geloofwaardige organisatie is er te identificeren.

    Het zal leuk zijn om een afspraak te maken, zodat we kunnen discussiëren over de plannen.

    Met vriendelijke groet

  • Mannahs

    Lieve Ana,

    Dank u voor het bericht. Neem je de tijd hebt, zodat we elkaar kunnen ontmoeten en bespreken uw vraag? Laat het me weten.

    Met vriendelijke groet

  • Ellenoor

    Ik ben samen met een Sierra Leonees een project gestart voor de jeugd in Makeni “sport for empowerment”. Het project staat nog in de kinderschoenen en hulp, tips en adviezen zijn altijd welkom.

  • frits

    ellenoor,

    ik moet een project opstarten in makeni

    ik heb enkele vragen:

    is er electra?

    ik kom overland vanuit mali, is de route guinee makeni veilig?

    alvast bedankt

    hoop je ontmoeten in makeni

    frits

  • Ellenoor

    Hallo Frits

    Wat leuk dat je naar Makeni gaat, wat voor project ga je starten?

    Makeni heeft sinds december stroom, dat wil zeggen, de meeste avonden. Ik geloof tot een uur of twaalf 's avonds. Maar dit zal denk ik niet in heel Makeni al het geval zijn! Ik ben zelf op dit moment in Nederland en hoop wel over een paar maanden weer die kant op te gaan.

    Over het reizen weet ik niet zo veel maar volgensmij zijn er geen enkele problemen om dat met de auto te doen. Het kan alleen aan de grens wat lastig zijn. Denk er aan dat de wegen in SL erg slecht zijn, op een paar plekken na. Kom je via Kabala?

    Succes en ik hoor graag wat je gaat doen!