Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Visum (3 maanden) voor familie bezoek naar Nederland

  • Dutchwax

    Hallo Forum lezers,

    Heeft er iemand ervaring met het aanvragen / reisplan voor het volgende? Mijn vriendin, voormalig vluchteling, wil haar moeder voor 3 maanden uitnodigen. Zij heeft haar moeder 11 jaar niet gezien dus de wil is er wel.

    Maar als ik het zo bekijk kan het nog lastig worden. In Sierre Leone heeft Nederland geen ambassade, hiervoor moet je naar Dakar, Senegal.

    Ik ken de procedure, de eisen zijn streng. Wat het o.a. lastig maakt is dat je voordat je het visum daadwerkelijk krijgt een ticket moet laten zien en een verzekering. Dus je moet eerst met al je documenten naar de ambassade, hopen op goedkeuring en daarna moeten wij dus de ticket kopen en daar zien te krijgen evenals de verzekering. Omdat zij daar niet bekend is wordt dus even een pakket (weer 100 euro) en een ticket aldaar uitprinten (ook weer 100 euro) extra lastig en tijdrovend. Bovendien spreekt de moeder geen Engels dus zal zij minimaal met iemand daar naartoe moeten. Omdat het verblijf in Dakar enkel weken kan gaan duren en tel daarbij op de reis van Freetown naar Dakar voor 2 personen, ben ik bang dat het een onhaalbare zaak gaat worden.

    Daarom mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze route die nogal duur en omslachtig is of bestaat ern een betere manier.

    Wat ook niet bijdraagd aan de “klant vriendelijkheid” van de ambassade in Dakar is dit bericht op de website:

    Vanwege de administratieve last worden rechtstreeks aan de Ambassade gezonden uitnodigingen c.q. faxen en e-mailberichten niet gebruikt maar vernietigd. Enkel op verzoek van de ambassade zelf kunt u aanvullende stukken mailen of faxen.

    Mvg,

    Dutchwax

  • Bolo

    Heeft Sierra-leone geen consulaat?

    Visum aanvragen kun je doen via een consulaat.

  • ysdthlngmrs

    H6nYCq , twqijjepebfa, gbsgfqunjudf, http://uabriglpysdd.com/

  • h smits

    als ik u was ging ik samen met uw vriendin haar famielie opzoeken daar veel makelijer voor ons om een visum te krijgen en als u er nog nooit bent geweest is dat een zeer mooie ervaring